Múzeumban a gyerekekkel : A Bécsi Természettörténeti Múzeum

A Természettörténeti Múzeum belseje (saját kép)

Ha nyár, akkor nálunk az azt jelenti, hogy a strandolás és a kirándulások mellet bejárjuk a környékbeli várakat, múzeumokat, kiállításokat is.

Budapesten is hatalmas kedvenceink voltak ezek a helyek, rendszeres látogatók voltunk.

Az elmúlt nyáron a közeli várak voltak a célpontok, a hétvégén viszont nagyot álmodtunk és Bécsbe mentünk el a Természettörténeti Múzeumba.

Az egyik interaktív játék (saját kép)

Miért szeretünk múzeumba járni a gyerekekkel?

A legfontosabb, amit kiemelnék, hogy együtt vagyunk, és együtt fedezzük fel azt a különleges világot amiben élünk... de ha részletesebben kellene leírnom, akkor ezek jutnak eszembe:
  • Remek tanulási lehetőség, ismereteket adhatunk át, gyakran ezek kézzel foghatóak, vagy interaktívak, így jobban meg tudják jegyezni, mintha egy könyvet lapozgatnánk az adott témáról
  • Bővül az érdeklődési körük
  • Nyitottabbak lesznek az újdonságokkal kapcsolatban, kitárul a világ
  • Alapvető szociális-, és társas szabályokat gyakorolhatják
  • Minőségi időt töltünk együtt
  • Kommunikációs készségek fejlődnek (szókincs, mondatalkotás, kérdések megfogalmazása)
  • Ok-okozati összefüggések fejlődnek
  • ...

Tapasztalataink a Bácsi Természettörténeti Múzeumról:

Mi egy szombati napon utaztunk ki, az autópálya matrica a határtól olcsóbb volt, mint itthon, minden remekül ki van táblázva, könnyen megtaláltuk. A városban rengeteg megfizethető  P+R parkolási lehetőség van (amiben mi parkoltunk, ott 3,20 Euro volt egy óra), így ezen sem kell sokat gondolkodni.
A múzeumba kora délelőtt értünk oda,  két pénztár működött, gyorsan haladt a sor.
Ami meglepő volt, hogy a 19 éven aluliaknak nem kellett fizetni, és a felnőtt belépő is igazán kedvező árú a magyar viszonyokhoz képest.

Maga a múzeum egy varázslat, még be sem értünk a tárlatokhoz, az épület máris magával ragadott... azt hiszem ezt nem is tudom jól leírni, ezt valóban látni kell.

A rovaroktól az ásványokon át, a drágakövekig, a dinoszauruszokig, a repülő sárkánygyíkokig minden megtalálható itt.
Sosem láttam még ennyi kitömött, csodaszépen bemutatott állatot.
Nekem mindig az volt az érzésem ezekkel a múzeumi termekkel, hogy szerencsétlen állatok... itt viszont olyan szépen vannak bemutatva, hogy eszembe sem jutott. Ez az első múzeum, ahol mamutot, jegesmedvét, zsiráfot, vízilovat, rozmárt is láthattunk.
Ráadásul sok sok interaktív lehetőséget is kínál a hely, például sétálhatunk az ősemberek nyomában, és mi magunk is - egy projektor segítségével- ősemberekké válhatunk.

Itt található a híres 29.500 éves Willendorfi Vénusz is.
A gyűjtemény ékköve, 1908-ban találták meg (saját kép)

Először a belépés után 2,5 órával néztünk meg mióta vagyunk bent, egyszerűen elrohant az idő, és már szinte befogadhatatlan volt a sok csoda. Az biztos, hogy még vissza fogunk térni.

Saját kép, az állatokat meg lehetett világítani

Bátran ajánlom, hogy a múzeumok, kiállítások, várak, kastélyok is kerüljenek fel arra a bizonyos nyári bakancslistára, hiszen természetesen csodajó a strand, de a tudást, az érdeklődést és a nyitottságot a világ felé nem lehet elég korán elültetni a gyerekeinkbe!

A Játék rengeteg  oldalon böngésszenek bátran, sok ötletet találnak

Megjegyzések

Legnépszerűbb bejegyzések

Agyféltekék összekapcsolása - játékos feladatokkal

Játékok borús időre - varázslat zseblámpával és világító eszközökkel