#brunokihivas - Kirándulás a gyerekekkel Bartos Erika könyvei alapján

Még Budapesten éltünk, amikor megjelent Bartos Erika írónő első Brúnó Budapesten -Buda tornyai című kötete. Rögtön rajongó lettem, és ezáltal a gyerekek is, hiszen mi akkor az I. kerületben laktunk, így a mesékben szereplő helyszínek ismerősek voltak számunkra, ráadásul közel is voltak.  Igazán különleges érzés volt még nekünk felnőtteknek is, hogy azok a jól ismert helyek, amiken gyakran naponta végig sétálunk egy mesében is megjelennek, ráadásul ezer dolgot tanulhattunk belőle.

Így készülünk a kirándulásra

Később már a kirándulásokat is a kötetek köré szerveztük. Otthon már napokkal előtte  felkészültünk, igyekeztünk megjegyezni milyen izgalmas helyeket fogunk megnézni, majd amikor élőben láttuk rácsodálkoztunk hogyan tudja valaki ennyire pontosan lerajzolni ezeket a különleges épületeket.

Amikor hazaértünk, akkor ismét előkerült a könyv, és ha volt kedvük a gyerekeknek, akkor lerajzolták nekik mi tetszett a legjobban.

Gombai Zsuzsanna képe. Köszönöm

Ezek alapján gondolhatjuk, hogy a kötetek remek turisztikai kiadványok,  de ez így még nem pontos, hiszen jóval többet adhat nekünk ezeknek a meséknek a beépítése a mindennapjainkba. A gyönyörű magyar tájak és történelmi emlékek bemutatása mellett, minden mesében feltűnik valami olyan élethelyzet, amivel a gyerekek a mindennapjaik során is rendszeresen találkoznak. Lehet ez az osztozkodás, a veszekedés, a megsértődés, a kistestvér érkezése, a nyaralás, de szóba kerülnek az ünnepek, tanulhatunk az állatokról, növényekről, sőt még kézműves ötleteket és recepteket is rejtenek a mesék.

Mi is az a #brunokihivas  és miért tartottam fontosnak elindítani?

Annyira sokszor tapasztalom, illetve mesélik a hozzám érkező családok, hogy a gyermekeiket nehezen lehet kimozdítani, nincs kedvük kirándulni, városokban sétálni, mert az unalmas. Bezzeg a játszótér, az ugrálóvár és a strand az remek program lenne nekik.  Amivel alapvetően nincs is baj, de azért sokkal többet profitálhatnak abból, ha "világot látnak". .... és itt jött elő belőlem a gyógypedagógus.

Kirándulásunk Hegyestűnél

Ha már itt vannak ezek a zseniális kötetek és persze az internet, akkor kezdjünk velük valami hasznosat, hiszen sokszor csak kedvet kell kapniuk a családoknak a kiránduláshoz  :) Ez pedig remek motivácó.

A gyerekekkel közösen kiválaszthatják a közelben lévő helyeket a könyv alapján, megnézhetik és elolvashatják mi az amit ott érdemes meglátogatni, majd utána még beszélgethetnek is róla, vagy akár lerajzolhatják. Mi még annyival fűszereztük meg, hogy ahol lehet, ott veszünk hűtőmágnest, ez egy plusz emlék a közös pillanatokról.

Így jött az ötlet, hogy minél több emberhez eljusson ennek a híre, és kiránduljunk minél többet Bartos Erika kötetei alapján, ezért a #brunokihivas minél több embernek megmutathatja mennyi csoda van kicsi hazánkban.

Gombai Zsuzsanna képe. Köszönöm

Tudom, hogy sok kritika is éri ezeket a könyveket, mert azt gondolják, hogy minden étterembe, cukrászdába stb. be kell menni ami a kötetben van, de ez egyáltalán nincs így. Mi tényleg sokat mentünk ezek alapján a történetek alapján, de sosem volt abból konfliktusunk, hogy miért nem esszük azt amit a mesében, vagy miért nem vesszük meg azt, amit esetleg a történetek szereplői is. Ez senkit se tartson vissza ezekről a remek programoktól!

INDULJUK EL ÉS VIGYÜK MAGUNKKAL A KÖNYVEKET IS!

Breglovicsné Földesi Judit képe. Köszönöm

Oroszi-Kiss Anita képe a kirándulásukról. Köszönöm!

Végül pedig egy személyes élményemet is szeretném megosztani: Amikor  írtam a Játék rengeteg oldalra a követekről  (itt elérhető a cikk ) hamarosan érkezett egy elektronikus levél Bartos Erikától, majd néhány nap múlva egy csomag... az írónő kézzel írt levelével. Biztos vagyok benne, hogy minden gyerekkönyv író ennyire csoda ember... de Erika nekem különösen a szívemhez nőtt.

Ezen a felületen pedig sok sok izgalmas információt tudhatunk meg arról, hogyan készültek ezek a remek kiadványok:

Megjegyzések

Legnépszerűbb bejegyzések

Agyféltekék összekapcsolása - játékos feladatokkal

Játékok borús időre - varázslat zseblámpával és világító eszközökkel